Garantii
Producători
 
Coş cumpărături
0 produse
 

Garantii

I. GARANTIA COMERCIALA

In conformitate cu prevederile art.2 pct.a din Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, completata prin Ordonanta nr. 9/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora precum si a art.2 pct.2 din Ordonanta 21/1992 privind protectia consumatorului, prezentele specificatii si conditii aferente garantiilor se aplica numai consumatorilor persoane fizice sau grupuri de persoane fizice care cumpara, dobandesc, utilizeaza sau consuma produse in afara activitatii lor profesionale sau comercialte.

In cazul produselor vandute si livrate de S.C. REGIONAL AIR SUPORT S.R.L. prin magazinul specializat in comercializarea produselor aviatice PilotShop.ro, garantia comerciala este oferita prin certificatele de garantie care fie sunt emise direct de producator, fie sunt emise de catre PilotShop.ro.

Garantia comerciala este orice angajament asumat de vanzator fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, in cazul in care acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta, in conformitate cu prevederile Legii 449/2003, completata prin Ordonanţa nr. 9/2016.

Acordarea garantiei comerciale nu exclude garantia legala de conformitate si nici garantia pentru viciile ascunse.
Acest tip de garantie cu caracter facultativ, este obligatorie pentru "produsele de folosinta indelungata", astfel cum sunt definite de OG 21/1992, privind protectia consumatorilor, modificata - produsul relativ complex, constituit din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere. Conform art. 20 din OG 21/1992, astfel de produse trebuie sa fie insotite de certificatul de garantie.

Toate caracteristicile acestei garantii (situatii de aplicare, termene, obligatii asumate) - se stabilesc de cel care o acorda (producator si/sau vanzator), iar garantia devine obligatorie ca si contract intre parti.

A. Conditiile de acordare a garantiei comerciale

Garantia comerciala are valabilitate numai cu prezentarea urmatoarelor documente:
- Bon fiscal/factura fiscala
- Certificat de Garantie.

Garantia comerciala decurge din momentul achizitionarii produsului.
Perioada de garantie comerciala este specificata in Certificatul de Garantie anexat actului fiscal (in cazul produselor mici inlocuibile in magazin).

Produsul beneficiaza de Garantie daca:

1. S-au respectat strict masurile evidentiate in Manualul de Utilizare sau in Instructiunile de Utilizare (montaj, mediu de utilizare, mod de utilizare, timpul de utilizare, manipulare, modul de intretine si curatare)
2. Produsul a fost pastrat in conditii bune, fara defecte mecanice provocate (lovit, zgariat, spart, fisurat, etc).

Consumabilele si accesoriile nu fac obiectul garantiei (in conformitate cu Certificatul de Garantie), acestea fiind achizitionate contra cost de la vanzator sau direct de la centrul de service autorizat al  producatorului (conform Certificatului  de Garantie).

B. Excluderi - Pierderea Garantiei

Produsul nu beneficiaza de garantia comerciala daca nu este prezentat documentul fiscal de achizitie (bon fiscal/factura fiscala) si Certificatul de Garantie.

Pierderea garantiei comerciale mai poate fi determinata de:
- utilizarea in alte scopuri decat cele specificate de producator;
- exploatare necorespunzatoare;
- montare/demontare neautorizata;
- depozitare, manipulare, amplasare in locuri necorespunzatoare (umezeala, condens, praf, foc, radiatii solare, etc.);
- folosirea in procesul de curatare a unor temperaturi mai mari decat cele specificate pe eticheta sau a unor substante corozive sau nepermise;
- depasirea timpului de utilizare sau greutatea specificata;
- defecte mecanice (deformare, zgariere, perforari, rupere,etc.);
- deteriorare externa termica (ardere, topire,etc.);
- instalarea incorecta a bateriilor sau a acumulatorilor;
- patrunderea unor obiecte sau substante straine in interiorul produsului;
- efectuarea de interventii neautorizate asupra aparatului, indiferent de natura lor.

C. Inlocuirea produsului

Conform noilor reglementari legislative, numarul de interventii, in perioada de garantie, efectuate asupra produsului nu mai constituie motiv de inlocuire.

Va rugam sa retineti ca fiecare producator al produselor comercializate de S.C. REGIONAL AIR SUPORT S.R.L. prin PilotShop.ro, are propriile reguli de reparatie, intretinere sau inlocuire a produselor, reguli pe care vanzatorul - in speta S.C. REGIONAL AIR SUPORT S.R.L. prin Pilotshop.ro - este obligat sa le respecte.

Modalitatea de indeplinire a garantiei a S.C. REGIONAL AIR SUPORT S.R.L. va fi specificata in mod expres pe certificatul de garantie.

Anumite categorii de produse pot necesita emiterea unui document oficial de inlocuire, din partea unui centru autorizat de service, al producatorului sau importatorului. Acest document este emis in urma unei expertize tehnice.

Timpul de inlocuire va fi stabilit de comun acord intre vanzator si consumator, fara sa depaseasca 15 zile calendaristice de la aducerea la cunostinta de catre cumparator vanzatorului. Inlocuirea produsului defect sau care prezinta lipsa de conformitate, se va face cu un produs identic, echivalent sau cu alt produs ce prezinta cel putin aceleasi caracteristici tehnice ca produsul cumparat, la alegerea clientului (acesta achitand diferenta de pret daca se impune). In cazul in care produsul defect nu poate fi inlocuit, se va achita contravaloarea produsului in termen de maxim 15 zile lucratoare.

Pentru  inlocuirea produsului defect, sunt  necesare  urmatoarele:
- Produsul defect, completat cu accesoriile originale avute la achizitie si cu toate documentele care l-au insotit;
- Bonul fiscal sau factura fiscala de achizitie;
- Certificatul de Garantie in original.

II. GARANTIA LEGALA DE CONFORMITATE

A. Garantia legala de conformitate.

In conformitate cu Ordonanta nr. 9/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, Garantia legala de conformitate este protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii in raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legala a vanzatorului fată de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta.

Principalele caracteristici ale acesteia sunt:

A1. Are caracter obligatoriu, trebuind sa fie acordata de vanzatorul unui produs consumatorului acestuia. Neacordarea acestei garantii pentru lipsa de conformitate reprezinta contraventie, putand fi sanctionata conform legii. Prin vanzator se intelege orice persoana fizica sau juridica autorizata care, in cadrul activitatii sale, comercializeaza produse in conditiile unui contract incheiat cu consumatorul. Produsul inseamna orice bun material mobil a carui destinatei finala este consumul sau utilizarea individuala sau colectiva. Consumatorul inseamna orice persoana fizica sau grup de persoane fizice care cumpara, dobandeste, utilizeaza sau consuma produse in afara activitatii profesionale/comerciale.

A2. Se aplica doar pentru lipsa de conformitate, adica daca produsele se gasesc, la momentul livrarii lor catre consumator, intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:

1. nu corespund descrierii facute de producator/vanzator si nu au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
2. nu corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
3. nu corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
4. fiind de acelasi tip, nu prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Nu se considera ca exista lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare, consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca lipsa de conformitate sau daca lipsa de conformitate este cauzata de materialele furnizate de consumator. Se considera insa  fi o lipsa de conformitate cea rezultata din instalarea incorecta a produselor daca: (i) instalarea a fost facuta de vanzator sau pe raspunderea sa, ca parte a contractului de vanzare de produse; sau (ii) daca instalarea s-a facut de consumator in mod gresit din cauza unor deficiente in instructiunile de instalare.

A3. Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, este angajata daca lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele folosite, partile pot agrea un termen mai mic, dar nu sub un an. Pentru primele 6 luni se aplica prezumtia de existenta a lipsei de conformitate la data livrarii; dupa primele 6 luni, consumatorul trebuie sa dovedeasca faptul ca lipsa de conformitate a existat la momentul livrarii. Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul cu privire la lipsa de conformitate in termen de 2 luni de la constatarea acesteia.

A4. Cel care este raspunzator pentru lipsa de conformitate fata de cumparator este vanzatorul, nu producatorul. Vanzatorul are drept de regres insa contra producatorului. De la acest regres se poate deroga prin acorduri speciale intre parti. Nu se poate deroga insa de la obligatia vanzatorului fata de cumparator de a acorda garantia pentru lipsa de conformitate.

A5. Modalitatea de acordare a garantiei legale de conformitate este aducerea produsului la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului. Consumatorul poate alege liber intre reparare si inlocuire, cu conditia ca modalitatea aleasa pentru aducere la conformitate sa nu fie disproportionata sau imposibila.  O masura reparatorie este considerata ca disproportionata daca ea impune vanzatorului costuri nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, potrivit criteriilor din lege, si este considerata imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire. In mod subsidiar, consumatorul poate solicita fie reducerea corespunzatoare a pretului produsului, fie rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare, cu consecinta restituirii produsului catre vanzator si a pretului platit acestuia de catre consumator. Consumatorul poate cere una dintre aceste doua masuri (i) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului; (ii) daca masura repararii sau inlocuirii nu a fost adusa la indeplinire intr-un termen rezonabil; sau (iii) daca vanzatorul nu a luat masura repararii sau a inlocuirii fara incoveniente importante pentru consumator. In niciun caz, consumatorul nu poate solicita reducerea pretului sau rezolutiunea contractului daca lipsa conformitatii este minora.

A6. Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, după caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.

A7. Timpul de nefunctionare din cauza lipsei de conformitate aparute in cadrul termenului de garantie prelungeste termenul de garantie legala de conformitate si cel al garantiei comerciale si curge, dupa caz, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentarii produsului la vanzator/unitatea service pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si, respectiv, al notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.

A8. Produsele de folosinta indelungata care inlocuiesc produsele defecte in cadrul termenului de garantie vor beneficia de un nou termen de garantie care curge de la data preschimbarii produsului.

A9. Produsele de folosinta indelungata defectate in termenul de garantie legala de conformitate, atunci cand nu pot fi reparate sau cand durata cumulata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie legala de conformitate depaseste 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite de vanzator sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.

A10. Termenul de garantie curge de la data intrarii bunului respectiv in posesia consumatorului, inclusiv pentru bunurile noi de folosinta indelungata, obtinute prin tragere la sorti la tombole, castigate la concursuri si similare sau acordate cu reducere de pret ori gratuit de vanzator.

A11. Garantia legala de conformitate nu este exclusa prin acordarea garantiei legala de conformitate si nici garantia pentru viciile ascunse.

III. GARANTIA PENTRU VICIILE ASCUNSE

Este garantia pe care vanzatorul sau producatorul o acorda in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului 21/1992 privind protectia consumatorilor pentru vicii ascunse (deficiente calitative ale unui produs livrat sau ale unui serviciu prestat care nu au fost cunoscute si nici nu puteau fi cunoscute de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare), aparute pe durata medie de utilizare a acestora (intervalul de timp, stabilit in documente tehnice normative sau declarat de catre producator ori convenit intre parti, in cadrul caruia produsele de folosinta indelungata trebuie sa-si mentina caracteristicile functionale, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si exploatare.)

ANPC PilotShop.ro © 2019. Powered by MDN